實驗室裡有的沒的的閒聊,不定時更新。


1. my "shoot" day (Oct 28, 08)

今天不知道為什麼感覺很累.... mentally tired, 是心情上的累,不是身體上的累,可能是因為下雨的關係吧!

結果實驗一直出錯。

下午在 pipette yeast 的時候,發現忘了加 control 而大叫了一聲:shoot!!

結果...

H: What did you do wrong?

我:I forgot to include my controls.

M: This is your third "shoot" today.

我:oh, really?

M: yeah~

我:(想了一下) No, this is my first one. The last two were from yesterday.

M: No, this is the third one today. You already "shooted" twice this morning. I counted your "shoots."

我:really? I did that this morning?

M: yes, you did.

H: what did you do wrong this morning?

我:oh, I don't even remember what I've done this morning... (我是說真的,我是不是腦力退化了阿?我真的沒印象我早上有做錯什麼讓我喊 shoot 的事。@@)

過了五分鐘後...

我:shoot!!

M: ok, what mistake did you make this time? you mixed up?

我:yeah... I was thinking of not making the same mistake again, and I made a different one.

M: yeah Linda, you are really tired today~

過了半個小時後.....

我:Shoot! (犯了跟不一樣的那個同樣的 mistake...)

結果解決完我的 yeast work 之後沒事和 H & M 聊開來,聊了一堆有的沒的後心情就嗨起來了。(原來我心情悶只是因為想聊天阿~?=.=)


2. dark (Nov 6, 08)

5PM

M: Uhh, it's so dark outside. Don't you find it depressing?

我:I've been depressed for a few days.


3. kitty (Feb 06, 09)

韓國女生最近要養一隻貓,這禮拜六小貓會來,於是...

M: What should I name my little kitty?

我:Hello. Then she can be Hello Kitty....

好啦,我承認我是故意耍冷的。


4. pink (Feb 21, 09)

老闆前兩天來跟 H 討論事情時,再度注意到我的 laptop...

然後看著它說:It's a really pink computer.

H: Oh, you didn't notice not?

老闆:No, I re-notice it today.


5. 4pm (Mar 01, 09)

剛剛看到韓國女生在整理東西準備回家,想說她今天怎麼那麼早就走了,一看時間發現原來已經五點了阿!(是五點天還亮著的錯覺~)

M: "what time do you think it is now?"
   
我:"I thought it is 4pm."

M: "yeah~ it was 4 an hour ago..."


6. 黑暗面 (July 08, 09)

今天下班後在 Grad Club 的聊天內容之一:學術界的黑暗面 -- ride on other people's back....


7. 發言人 (July 11, 09)

感謝大家的愛戴,我現在有三個發言人(spokesperson)了呢~

狀況一:

最近對面時驗室的 J 同學搬到我樓上。

J: Linda, 你會覺得我很吵嗎?

M&O: 會, Linda 說她覺得你很吵,走路太大聲了.... (謝謝妳們,我什麼都沒說阿~)

J: 我會為了妳不製造任何聲音的。(感謝~ 其實你沒有製造什麼聲音。)

狀況二:

M: Linda, 我可以借你的 LB 來用嗎?

H: 當然可以,盡管用~ 我都拿她東西來用!(原來你都用我的阿~)

M: 那我就不客氣了。(妳好像都是自問自答的跟我借東西阿~) (如下)

狀況三:

M: Linda, 我可以跟妳借 buffer 嗎?

我:No

M: Yes. (自動伸手拿東西) 我知道妳想借我的, thank you~

狀況四:

O: Linda, 我們禮拜X要去OO, 妳要去嗎?

M: 歐當然~ 她會去的。(感謝妳幫我做的決定阿~)


8. I'm not mean! (July 13, 09)

剛剛 J 在等跑 gel 的時候來我們實驗室聊天,然後....

J: "ok, i'm going back to check my gel."

我反射性的小聲說:"finally... (going back to work)"

J: "Oh~ Linda, you said finally? Ouch~" (我以為很小聲,沒想到 J 聽到了。)

M: "finally.... that's a mean word~"

隔兩天 J 又跑來.....

我問:"are you looking for our lab tech or you have nothing to do?"

J: "Oh, Linda~"

M: "Linda, you are so mean...."

我:"No, I'm not~ I just described the truth."

J: "ok, Linda, i will see you tomorrow at Lone Star. Hope you won't kick me off the table." (說完跑走)


9. EtOH (July 20, 09)

聊天的時候聊到 H 說要給我還沒給我的微波爐,微波爐內部很髒,他說要拿給我前會先清乾淨。

H: "when do you want it?"

我:"anytime."

M: "have you cleaned it yet?"

H: "Not yet. I'll get some 70% EtOH from the lab to clean it. I think our boss wouldn't mind that."

M: (笑) "I already did it. I took some to clean my table."

(實驗室資源真好用~) (誤)


10. 博學多聞 (Aug 02, 09)

某日中餐聊天時....

H: Of course I'm intensively knowledgeable, especially recently, 'cause I finished all my games and had nothing to do at home, so I started reading.


11. 75% alcohol (July 31, 09)

從美國回來經過 duty free 的時候 H 買了瓶 75% 的酒(Bacardi)。

結果過海關沒多久後他說:"I just realize that I bought lots of alcohol that I'll never gonna drink, 'cause I don't really like Champagne."

之後他說大概沒機會喝那些酒的時候,剛好提到他要給我的微波爐還沒清的事。

M:"That's a perfect concentration for disinfection~ you can use it to clean the microwave."

H: "No way, i will consume it."


12. rabies (Aug 04, 09)

下午聊天的時候跟 H 講禮拜六有蝙蝠跑進屋子裡的事,然後大四女生說要小心狂犬病。

H: "Go get a rabies shot, I don't want you to bite me."

我:"I'm not going to bite you~!"



13. Buffer (Aug 31, 09)

韓國同學要跟我借 buffer....

M: "Linda, may I borrow your stocking gel buffer?"

我:"No~"

M: "Yes, I know you love me."

我:"If you pay me $50, I will love you~!"



13. Halloween costume (Sept 16, 09)

剛剛和隔壁研究 Salmonella 實驗室的同學一起中餐時聊到了萬聖節的活動,她要我那天打扮成像 herpesvirus。

然後她說:"I can't dress up as Salmonella, 'cause everyone will think I am a sperm."












arrow
arrow
    全站熱搜

    minc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()